2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
ERENKÖY ANAOKULU
OKULLARDA ORMAN PROGRAMI ORMAN VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ KONULU EYLEM PLANI
|
2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ERENKÖY ANAOKULU OKULLARDA ORMAN PROGRAMI ORMAN VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ KONULU EYLEM PLANI
|
|
||
|
|
UYGULAMA |
||
EKİM
KASIM
|
Türçev Okullarda Orman web sitesinin incelenmesi ve Okullarda Orman Eylem Planının oluşturulması.
Okullarda orrman öğretmen timinin kurulması.
Okullarda orman öğrenci timinin kurulması.
Öğrenci timine “Okullarda Orman” programının temaları hakkında bilgilendirme yapılması.
Okullarda Orman Eylem Planının okulun resmi web sitesine yüklenmesi.
Orman Ekosistemi ve Orman Ürünleri
Okullarda orman konulu duyuru panosunun oluşturulması.
Okul bahçesindeki ağaç ve bitki çeşitlerini isimlerini inceleme öğrenme. Öğrenciler çevrelerini gözlemlemesi, sorular sorması ve çevre ile ilgili gözlemlerini yapması
Yaprakların farklılıklarının büyüteç ile incelenerek çeşitlerinin grafik yapılması
Erozyon hakkında bilgi verilip “Erozyon Deneyi “yaptırılması. Çevremizdeki Canlılar adlı deney
Günlük haftalık ve aylık hava durumu incelenmesi yapılması
|
KOORDİNATÖR ÖĞRETMEN
*HATİCE OĞUZ
*FATMANA MUCURLU
KOORDİNATÖR ÖĞRETMEN
*HATİCE OĞUZ
*FATMANA MUCURLU
*BERRİN ÇETİNER KAYA
|
||
ARALIK |
Orman Ekosistemi ve İklim Değişikliği ile ilgili video izlenmesi.
İklim değişikliği sebebi ile yağışların azalması sonucunda oluşacak tehlikeler hakkında analiz etmesi.
Açık Hava ve Kapalı Alanlar Arasında Köprü Kurması.
Açık hava oyunu”Don ,buz,ateş çocuk oyunu oynanması. “YARAMAZ BULUTLAR”adlı hikaye okunması
Orman Ekosistemi ve Yenilik çalışması için;
Yağmur suyu toplama amaçlı oluk giderlerine bidon koyulması ve haftalık seviyelerin gözlenmesi
Bir önceki yılın ARALIK ayının aylık yağış haritası ile karşılaştırılması
Bahçede bulutlar gözlemlenip “TRAŞ KÖPÜĞÜNDEN BULUT”yapımı deneyi yapılması.
Orman gezisi ile doğadaki malzemelerleTeraryum Yapımı ,Yosun oluşturma ve resimlerin sergilenmesi
|
KOORDİNATÖR ÖĞRETMEN
*HATİCE OĞUZ
*FATMANA MUCURLU
*GÜL KAYA
|
||
OCAK
|
“Küresel ısınma ve kutuplardaki değişiklikler” ile ilgili video izletilmesi
“Kutuplarda yaşayan canlılar” ile ilgili video izletilmesi
Deniz sularını kirletenler ve olası sonuçlarını gösteren drama çalışması yapılması
Çocuklarla “Eriyen Buz ” deneyinin yapılması, sonuçlarının konuşulması
Nesli tükenen ve risk altındaki hayvanların resimleri gösterilerek yapılması gerekenlerle ilgili konuşulması
Nesli tükenen hayvanlar konulu Dinazor Dino adlı hikaye okunması. dinazor kostümü ile drama yapılması. Arkeolojik kazı oyunu oynanması.
Ormandan elde edilen ürünler ve edilmeyen ürünler tespit edilerek, ahşap oyuncak atölyesi kurularak kendi oyuncağını tasarlama etkinliğinin yapılması
|
KOORDİNATÖR ÖĞRETMEN
*HATİCE OĞUZ
*FATMANA MUCURLU
*SARE YILDIZ BAŞ
|
||
ŞUBAT |
Okul bahçesinin temiz tutulması için bilgilendirme afişi asılması., çöplerin toplanarak guruplandırılması ve geri dönüşüme gönderilmesi
Geri dönüşüm malzemeleriyle kostüm tasarımı yapılması ve tasarlanan kıyafetlerden geri dönüşüm defilesi yapılması
Yemekhanedeki artık gıdalarla Kompost kova çalışması yapılmasıve oluşan kompostun okul bahçesine gömülmesi
“KAĞIDIN SERÜVENİ” videosu izletilerek; kağıt hamuru yapılması ve yapılan kağıtlara orman temalı resimler yapılması |
KOORDİNATÖR ÖĞRETMEN
*HATİCE OĞUZ
*FATMANA MUCURLU
*AYŞEGÜL AKTAY |
||
MART |
Dünya su günü bilgilendirilmesinin yapılması
“Yağmurun oluşumu “deneyinin yapılması
Orman haftası kapsamında fidan dikiminin gerçekleştirilmesi Orman Ekosistemi ve Orman Ürünleri incelenmesi
Ormandaki malzemelerle “Doğa Müzik Aletleri” kurulması ve yapılan materyallerle dans çalışması yapılması Endemik hayvanlar ve bitkiler resimlerle tanıtılarak, okulda mini bir sergi oluşturulması
|
KOORDİNATÖR ÖĞRETMEN
*HATİCE OĞUZ
*FATMANA MUCURLU
*AYÇA BUKET ARÜV
|
||
NİSAN |
Orman Ekosistemi ve Su hakkında Bilgilendirme.
Tohum müzesinin “Herbaryum” hazırlanması
Göçmen kuşlar hakkında bilgi verilmesi Ve ormandan toplanan malzemeler ile leylek yuvasının yapılması
Enerji kaynaklarının araştırılmasının yapılması ve “Rüzgar Gülü” deneyinin yapılması Dünya su günü ile ilgili bilgilendirmelerin yapılması (22 Mart)
Su tasarrufu ile ilgili drama çalışması yapılması ve “su tasarruf timi ” evde yaptıkları kontrollerin fotoğraflanması Su tasarrufu nedir neler yapmalıyız konulu broşür çalışması. |
KOORDİNATÖR ÖĞRETMEN
* HATİCE OĞUZ
*FATMANA MUCURLU
*SEVİM ERDEM
|
||
MAYIS |
Orman Yangınları ve Alo 177 Animasyon filminin izlenmesi https://www.youtube.com/watch?v=XzAqxYcJkis
Yangın tatbikatı için Selçuklu İtfaiye Gezisi
Ahşap boyama sanatı ile özgün çalışmalar yapılması
Dünya Arı günü ile ilgili videolar izletilmesi ,doğal yaşamın sürdürülebilmesi için çiçekli bitkilerin ekiminin yapılması Orman Ekosistemi ve Toplum ile ilgili TEMA ile ilgili etkinlik talebinde bulunulması.
Pelit tüpleme aile katılım çalışması.
Öğrenciler, çevrelerindeki doğayı izlemesi ve biyoçeşitliliğin ve peyzajların güzelliğini takdir etmesi.
İlkbahar yapraklarının yerinde gözlemlemek için orman gezisi düzenlenmesi Ballı Krep Aile Katılımı
|
KOORDİNATÖR ÖĞRETMEN
* HATİCE OĞUZ
*FATMANA MUCURLU
*DENİZ TOSUN
|
||
HAZİRAN |
Orman Ekosistemi ve Biyoçeşitliliği farketmesi Okulumuzun çevresindeki “Rahmet Orman”ı gezisi düzenlenerek Analiz, Veri ile Etkileşim içeren sohbet edilmesi.
5 Haziran “Dünya Çevre “”gününün kutlanması ve etkinliklerinin yapılması
Tüm Yıl yapılan çalışmaların sonu raporlarının hazırlanması ve sisteme gönderilmesi
|
KOORDİNATÖR ÖĞRETMEN
* HATİCE OĞUZ
*FATMANA MUCURLU *TÜM ÖĞRETMENLER |
|
2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI ERENKÖY ANAOKULU OKULLARDA ORMAN PROGRAMI ORMAN VE İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ KONULU EYLEM PLANI
|
|
||
|
|
UYGULAMA |
||
EKİM
KASIM
|
Türçev Okullarda Orman web sitesinin incelenmesi ve Okullarda Orman Eylem Planının oluşturulması.
Okullarda orrman öğretmen timinin kurulması.
Okullarda orman öğrenci timinin kurulması.
Öğrenci timine “Okullarda Orman” programının temaları hakkında bilgilendirme yapılması.
Okullarda Orman Eylem Planının okulun resmi web sitesine yüklenmesi.
Orman Ekosistemi ve Orman Ürünleri
Okullarda orman konulu duyuru panosunun oluşturulması.
Okul bahçesindeki ağaç ve bitki çeşitlerini isimlerini inceleme öğrenme. Öğrenciler çevrelerini gözlemlemesi, sorular sorması ve çevre ile ilgili gözlemlerini yapması
Yaprakların farklılıklarının büyüteç ile incelenerek çeşitlerinin grafik yapılması
Erozyon hakkında bilgi verilip “Erozyon Deneyi “yaptırılması. Çevremizdeki Canlılar adlı deney
Günlük haftalık ve aylık hava durumu incelenmesi yapılması
|
KOORDİNATÖR ÖĞRETMEN
*HATİCE OĞUZ
*FATMANA MUCURLU
KOORDİNATÖR ÖĞRETMEN
*HATİCE OĞUZ
*FATMANA MUCURLU
*BERRİN ÇETİNER KAYA
|
||
ARALIK |
Orman Ekosistemi ve İklim Değişikliği ile ilgili video izlenmesi.
İklim değişikliği sebebi ile yağışların azalması sonucunda oluşacak tehlikeler hakkında analiz etmesi.
Açık Hava ve Kapalı Alanlar Arasında Köprü Kurması.
Açık hava oyunu”Don ,buz,ateş çocuk oyunu oynanması. “YARAMAZ BULUTLAR”adlı hikaye okunması
Orman Ekosistemi ve Yenilik çalışması için;
Yağmur suyu toplama amaçlı oluk giderlerine bidon koyulması ve haftalık seviyelerin gözlenmesi
Bir önceki yılın ARALIK ayının aylık yağış haritası ile karşılaştırılması
Bahçede bulutlar gözlemlenip “TRAŞ KÖPÜĞÜNDEN BULUT”yapımı deneyi yapılması.
Orman gezisi ile doğadaki malzemelerleTeraryum Yapımı ,Yosun oluşturma ve resimlerin sergilenmesi
|
KOORDİNATÖR ÖĞRETMEN
*HATİCE OĞUZ
*FATMANA MUCURLU
*GÜL KAYA
|
||
OCAK
|
“Küresel ısınma ve kutuplardaki değişiklikler” ile ilgili video izletilmesi
“Kutuplarda yaşayan canlılar” ile ilgili video izletilmesi
Deniz sularını kirletenler ve olası sonuçlarını gösteren drama çalışması yapılması
Çocuklarla “Eriyen Buz ” deneyinin yapılması, sonuçlarının konuşulması
Nesli tükenen ve risk altındaki hayvanların resimleri gösterilerek yapılması gerekenlerle ilgili konuşulması
Nesli tükenen hayvanlar konulu Dinazor Dino adlı hikaye okunması. dinazor kostümü ile drama yapılması. Arkeolojik kazı oyunu oynanması.
Ormandan elde edilen ürünler ve edilmeyen ürünler tespit edilerek, ahşap oyuncak atölyesi kurularak kendi oyuncağını tasarlama etkinliğinin yapılması
|
KOORDİNATÖR ÖĞRETMEN
*HATİCE OĞUZ
*FATMANA MUCURLU
*SARE YILDIZ BAŞ
|
||
ŞUBAT |
Okul bahçesinin temiz tutulması için bilgilendirme afişi asılması., çöplerin toplanarak guruplandırılması ve geri dönüşüme gönderilmesi
Geri dönüşüm malzemeleriyle kostüm tasarımı yapılması ve tasarlanan kıyafetlerden geri dönüşüm defilesi yapılması
Yemekhanedeki artık gıdalarla Kompost kova çalışması yapılmasıve oluşan kompostun okul bahçesine gömülmesi
“KAĞIDIN SERÜVENİ” videosu izletilerek; kağıt hamuru yapılması ve yapılan kağıtlara orman temalı resimler yapılması |
KOORDİNATÖR ÖĞRETMEN
*HATİCE OĞUZ
*FATMANA MUCURLU
*AYŞEGÜL AKTAY |
||
MART |
Dünya su günü bilgilendirilmesinin yapılması
“Yağmurun oluşumu “deneyinin yapılması
Orman haftası kapsamında fidan dikiminin gerçekleştirilmesi Orman Ekosistemi ve Orman Ürünleri incelenmesi
Ormandaki malzemelerle “Doğa Müzik Aletleri” kurulması ve yapılan materyallerle dans çalışması yapılması Endemik hayvanlar ve bitkiler resimlerle tanıtılarak, okulda mini bir sergi oluşturulması
|
KOORDİNATÖR ÖĞRETMEN
*HATİCE OĞUZ
*FATMANA MUCURLU
*AYÇA BUKET ARÜV
|
||
NİSAN |
Orman Ekosistemi ve Su hakkında Bilgilendirme.
Tohum müzesinin “Herbaryum” hazırlanması
Göçmen kuşlar hakkında bilgi verilmesi Ve ormandan toplanan malzemeler ile leylek yuvasının yapılması
Enerji kaynaklarının araştırılmasının yapılması ve “Rüzgar Gülü” deneyinin yapılması Dünya su günü ile ilgili bilgilendirmelerin yapılması (22 Mart)
Su tasarrufu ile ilgili drama çalışması yapılması ve “su tasarruf timi ” evde yaptıkları kontrollerin fotoğraflanması Su tasarrufu nedir neler yapmalıyız konulu broşür çalışması. |
KOORDİNATÖR ÖĞRETMEN
* HATİCE OĞUZ
*FATMANA MUCURLU
*SEVİM ERDEM
|
||
MAYIS |
Orman Yangınları ve Alo 177 Animasyon filminin izlenmesi https://www.youtube.com/watch?v=XzAqxYcJkis
Yangın tatbikatı için Selçuklu İtfaiye Gezisi
Ahşap boyama sanatı ile özgün çalışmalar yapılması
Dünya Arı günü ile ilgili videolar izletilmesi ,doğal yaşamın sürdürülebilmesi için çiçekli bitkilerin ekiminin yapılması Orman Ekosistemi ve Toplum ile ilgili TEMA ile ilgili etkinlik talebinde bulunulması.
Pelit tüpleme aile katılım çalışması.
Öğrenciler, çevrelerindeki doğayı izlemesi ve biyoçeşitliliğin ve peyzajların güzelliğini takdir etmesi.
İlkbahar yapraklarının yerinde gözlemlemek için orman gezisi düzenlenmesi Ballı Krep Aile Katılımı
|
KOORDİNATÖR ÖĞRETMEN
* HATİCE OĞUZ
*FATMANA MUCURLU
*DENİZ TOSUN
|
||
HAZİRAN |
Orman Ekosistemi ve Biyoçeşitliliği farketmesi Okulumuzun çevresindeki “Rahmet Orman”ı gezisi düzenlenerek Analiz, Veri ile Etkileşim içeren sohbet edilmesi.
5 Haziran “Dünya Çevre “”gününün kutlanması ve etkinliklerinin yapılması
Tüm Yıl yapılan çalışmaların sonu raporlarının hazırlanması ve sisteme gönderilmesi
|
KOORDİNATÖR ÖĞRETMEN
* HATİCE OĞUZ
*FATMANA MUCURLU *TÜM ÖĞRETMENLER |